D-dråber

13. august 2009

Alder:
2 mdr.

D-dråber

Hej Helen!

Nu har jeg efterhånden fuldt din side og læst mange af dine besvarelser gennem de seneste 3 år og 2 børn og nu synes jeg det var på tide selv at "komme ind i kampen" :o)

Jeg har for 2½ mdr. siden fået endnu en dejlig datter som desværre siden den dag hun kom til verden har været meget urolig og grædt mange timer dagligt uden undtagelser :(

Jeg har ved at holde pause med hendes d-dråber oplevet en forskel i hendes trivsel, altså hun virker meget rolig og tilfreds dagen efter ...

Annonce

... jeg er stoppet og så snart jeg giver hende dem igen starter skrigeriet.

Jeg har hørt at man som et alternativ kan give noget der hedder acd-dråber der er baseret på vand og ikke olie men da min datter er flaskebarn har jeg samtidig hørt at man ikke må give disse acd-dråber til flaskebørn da de så får for meget a-vitamin. Er det korrekt?

Eller må jeg gerne forsøge at give hende dem selvom hun udelukkende får flaske?

På forhånd tak og glæder mig til at høre fra dig :o)

Hilsner fra Johanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor